Webgrrl

Professionaliseer en versterk je online aanwezigheid met de juiste content

  • Home
  • Online advies & content
    • Community’s
  • Hulp met social media
  • Blog
  • Over Webgrrl
    • Privacyverklaring
  • Contact
Home » Weblogs waardevol?

Weblogs waardevol?

6 februari 2009 door Natalie Hensen Reageer

Een weblog is toch niet meer dan een persoonlijk dagboekje waarin mensen schrijven wat ze gisteravond gegeten hebben? Misschien dat het daar ooit mee begon, maar vandaag de dag blijken sommige blogs tonnen of zelfs miljoenen euro’s waard te zijn. Hoe zit dat?

Money grab

Miljoenen? Dat klinkt mij als onwerkelijk in de oren. Bij dat soort getallen heb je het toch eerder over bedrijven dan over weblogs! Volgens Emerce heeft Hyped deze bedragen berekend op basis van een aantal factoren. Welke? Het aantal postings per dag, het aantal RSS-lezers en de mate waarin de doelgroep interessant is voor adverteerders. En daarnaast gebruiken ze data van Stichting Internetreclame, internetbedrijf Alexa.com en weblogzoekmachine Technorati.com.

Weblogs als commerciële bedrijven

Het grappige is dat je de meeste weblogs in de top 30 ook daadwerkelijk als (commerciële) bedrijfjes kan zien, omdat ze mensen in dienst hebben die artikelen schrijven en omdat ze geld verdienen met advertenties. Online uitgevers in feite. Het bekendste voorbeeld daarvan is GeenStijl, die dan ook met afstand de lijst aanvoert (13 miljoen). Telegraaf mag in zijn handjes knijpen met deze site! Als het dan echt niets meer wordt met de papieren dagbladen, dan heeft Telegraaf altijd GeenStijl nog!

Op Marketingfacts nemen de reagerende bezoekers de cijfers niet al te serieus. Ach ja, artikelen met lijstjes zoals deze doen het natuurlijk goed. Degenen die je erin zet, gaan er zelf over schrijven en zo genereer je veel bezoekers. Dus als je zélf hoger wil eindigen in dergelijke lijstjes, is het duidelijk: lijstjes maken! 🙂

De moraal van dit verhaal:

1) De invloed die weblogs hebben in de samenleving groeit en kan in sommige gevallen zelfs in euro’s worden uitgedrukt.

2) Als je een weblog hebt, is het een goed idee om blogs met vergelijkingslijstjes te maken.

Foto geleend van Steve Wampler.

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief

Je ontvangt dan een mail bij elke verse blog! En dat zijn er nog geen 10 per jaar...

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Controleer de inbox- of spammap om je aanmelding te bevestigen.

Deel deze blog via:

Categorie: Online communicatie Tags: bloggen, contentmarketing

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

RSS-feed
Volg mij op LinkedIn

Contact?

Wil je hulp bij het professionaliseren en versterken van de online communicatie van je organisatie? Mail dan naar natalie@webgrrl.nl of bel/app naar 06-51130056. Je kunt ook een bericht sturen via het contactformulier.

 

Verse blogs via mail ontvangen?

Schrijf je dan nu in!

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Webgrrl – de kleine lettertjes

  • Privacyverklaring
  • Algemene voorwaarden
  • KvK-nummer: 63887991
  • btw-nummer: NL002039907B03

Creative Commons-licentie

Creative Commons-Licentie

Copyright © 2023 · Webgrrl Theme v2 op Genesis Framework · WordPress

Beheer cookie toestemming
Deze site gebruikt cookies om informatie op je apparaat op te slaan.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}