Webgrrl

Professionaliseer en versterk je online aanwezigheid met de juiste content

  • Home
  • Online advies & content
    • Community’s
  • Hulp met social media
  • Blog
  • Over Webgrrl
    • Privacyverklaring
  • Contact
Home » Winnaars YouTube symfonieorkest bekend

Winnaars YouTube symfonieorkest bekend

16 maart 2009 door Natalie Hensen Reageer

Eind 2008 begon een auditieperiode voor het YouTube Symphony Orchestra en inmiddels zijn (begin 2009) de winnaars bekend. Een mooi voorbeeld van crowdsourcing.

In een eerdere blog schreef ik al over deze competitie in het kader van crowdsourcing. Ik noemde het ‘klassieke muziek 2.0’. Ik vond dit echt een mooi voorbeeld, juist omdat je zou denken dat klassieke kunsten niet zo vooruitstrevend zijn. Nu blijkt dus het tegendeel!

hobo

Eind 2008 deden zo’n 3.000 muzikanten online auditie op YouTube, door een filmpje te maken van hun uitvoering en deze te uploaden. 90 bleven over voor de finale: het optreden in de prestigieuze Carnegie Hall in New York op 15 april! In dit filmpje worden de winnaars voorgesteld:

Mooi dat ook drie Nederlandse muzikanten bij die 90 zitten, da’s toch een knappe prestatie! Kijk op YouTube voor de auditiefilmpjes van deze drie: Rosette Kruisinga, Regina Ederveen en Annemarie van Viegen. Alle winnaars zijn op het speciale YouTube-kanaal te vinden.

Auditie doen met filmpjes, dat kunnen wij ook, dacht het politiekorps van Hollands Midden. Onlangs deden zij via hun YouTube-kanaal een oproep aan geïnteresseerden voor de functie van persvoorlichter: stuur ons je CV via een filmpje. Het leverde blijkbaar veel en goede reacties op! Zoveel dat het filmpje uit de lucht gehaald is?

Foto geleend van :nick.

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief

Je ontvangt dan een mail bij elke verse blog! Dat zijn er tussen de 1 en 8 per jaar...

Dit veld is vereist.

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Controleer de inbox- of spammap om je aanmelding te bevestigen.

Deel deze blog via:

Categorie: Webdingen Tags: crowdsourcing, video

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

RSS-icoon

RSS-feed

Volg mij op LinkedIn

Contact?

Wil je hulp bij het professionaliseren en versterken van de online communicatie van je organisatie? Mail dan naar natalie@webgrrl.nl of bel/app naar 06-51130056. Je kunt ook een bericht sturen via het contactformulier.>/p>

Verse blogs via mail ontvangen?

Schrijf je dan nu in!

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Webgrrl – de kleine lettertjes

  • Privacyverklaring
  • Algemene voorwaarden
  • KvK-nummer: 63887991
  • btw-nummer: NL002039907B03

Creative Commons-licentie

Creative Commons-Licentie

Copyright © 2025 · Webgrrl Theme v2 op Genesis Framework · WordPress

Beheer cookie toestemming
Deze site gebruikt cookies om informatie op je apparaat op te slaan.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}