Webgrrl

Professionaliseer en versterk je online aanwezigheid met de juiste content

  • Home
  • Online advies & content
    • Community’s
  • Hulp met social media
  • Blog
  • Over Webgrrl
    • Privacyverklaring
  • Contact
Home » Ik wil gewoon een cd bestellen!

Ik wil gewoon een cd bestellen!

11 april 2010 door Natalie Hensen 8 Reacties

Hier kan ik dus echt heel erg gefrustreerd door raken. Krijg je van je baas met de Kerst een Nationale Entertainment Card (ja, je schrijft het los), word het je vervolgens bijzonder lastig gemaakt om er iets mee te kopen. Ik ben nu de wanhoop nabij en overweeg met de kaart naar de winkel te gaan om lekker ouderwets een paar cd’s te bestellen bij de meneer (toch meestal wel een meneer) achter de balie.

Update 18-4-10: in de winkel konden ze niets met mijn verhaal en adviseerden me de klantenservice te bellen. Resultaat: een nieuwe coupon, excuses dat het allemaal nog niet zo lekker werkt en de oplossing: de cd van Caro Emerald koop ik online, met coupon en internetkorting. Als ik die ga afhalen, koop/bestel ik die andere cd en betaal deze met de Nationale Entertainment Card. Online betalen met de kaart ging namelijk nog steeds niet, ondanks dat ik nu onder de limiet zat!

Update 27-12-11: een lezer van dit artikel (zie de reactie hieronder) wees mij erop dat het inmiddels (anderhalf jaar later) wel mogelijk is om met een Nationale Entertainment Card bij bol.com te bestellen. Hoera!

Ceedeetjes bestellen

Wat er gebeurd is? Ik dacht, ik ga nu eindelijk de Nationale Entertainment Card (NEC) besteden die al een tijdje stof ligt te happen. Cd’s en dvd’s zijn zo ongeveer de enige bestedingskeuze met deze kaart. Dus ik naar bol.com, waar ik meestal mijn boeken en cd’s bestel. Daar blijkt de kaart niet te werken. Jammer, jammer. Waar dan wel? Even nakijken op de site van de kaart en Free Record Shop (FRS) blijkt één van de ‘gelukkige’ deelnemers.

Dus ik naar de site van FRS. Deze winkel blijkt gemiddeld wel een stuk duurder dan bol.com, maar ja, wat maakt het uit, ik krijg toch een deel van de kosten via de kaart! Cd-tje uitgezocht van Caro Emerald (ah, fijne stem! En mooie internetaanbieding!) en nog eentje van Sensuàl (lekker chillen). De site werkte niet helemaal lekker, het zoeken ging vrij traag, vaak misten tracklists en reviews zijn al helemaal schaars. Beetje jammer; als ze nu gewoon eens iets beter bij bol.com afkijken…

Toevallig had ik gisteren ook nog eens een virtuele coupon van FRS ontvangen ter waarde van vijf euro. Kassa! Heb de twee cd’s in mijn virtuele winkelmandje gestopt en ging vol goede moed verder naar ‘afrekenen’. Helaas. Dat blijkt toch een stuk ingewikkelder dan in de winkel.

Combinatie coupon + kaart

Ik voerde de coupon-code in en wilde vervolgens betalen via de kaart, natuurlijk. Ik moet daar een naam (?) invullen, kaartnummer en krascode. Het saldo blijkt niet goed te zijn. Huh, wat raar? Zou die kaart eerst nog geactiveerd moeten worden? Ik ging maar weer naar de site van de NEC (vergeet het streepje in het adres niet!) en kon daar mijn saldo bekijken. Ja hoor, gewoon € 17,50, niets aan de hand. Weer terug naar FRS. Nog een keer proberen, misschien had ik de code niet goed ingetikt.

*lampjegaatbranden*

Oh! Die twee cd’s bij elkaar zijn meer dan het saldo van mijn kaart! Zou ik misschien daarom niet met die kaart kunnen betalen? Ik heb een idee! Als ik nou eerst een deel via iDeal betaal en dan vervolgens de rest met de kaart afreken. Goed idee, toch? Helaas, het internetbankieren van mijn bank ligt er op dat moment uit. Pff, gedoe. En denk ook eigenlijk niet dat het mogelijk is via internetbankieren een deel van het bedrag te betalen. Ik ga maar weer terug naar de FRS-site. Of althans, dat probeer ik.

Blijkt dat ik op een externe site ben, van Adyen, waardoor het líjkt alsof ik bij de FRS zit, maar dat eigenlijk niet zo is. De aanwezige knopjes doen het helemaal niet. Gedoe, gedoe. Met geen mogelijkheid kom je weer terug bij de vorige betalingsstap. Pff!

Coupon geblokkeerd

Dan maar weer even opnieuw naar de site van FRS, door handmatig intikken. Ga weer naar mijn winkelmandje en probeer opnieuw af te rekenen. En wat denk je? Nu doet de coupon-code het niet! Omdat ik deze al gebruikt heb, staat er!

Helemaal niet! Leugenaars! Ik geef het op en ga ergens volgende week wel even bij de meneer van de balie van de FRS mijn onvrede uiten. Misschien krijgt hij medelijden en laat me alsnog profiteren van én de korting én deels betalen met de NEC. Dat is de enige manier waarop ze het nog goed kunnen maken.

Geleerde lessen:

  • Heb je een NEC, koop dan iets dat onder het te besteden bedrag zit (of eraan gelijk is). Je mag gewoon niet méér uitgeven dan het saldo.
  • Zit je eenmaal in een betalingssessie, dan kom je er niet meer uit, dus bezint eer ge begint!
  • Zit je eenmaal in een betalingssessie en gebruik je een kortingscoupon, haak dan nooit en te nimmer af want dan kun je de coupon niet meer gebruiken.
  • Het online betalen is helaas nog erg onderontwikkeld.

Belangrijkste les:

Geef nóóit iemand een Nationale Entertainment Card cadeau, daar wordt namelijk niemand vrolijk van.

Foto geleend van Sybren A. Stüvel

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief

Je ontvangt dan een mail bij elke verse blog! Dat zijn er tussen de 1 en 8 per jaar...

Dit veld is vereist.

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Controleer de inbox- of spammap om je aanmelding te bevestigen.

Deel deze blog via:

Categorie: Verslag Tags: online consument

Reacties

  1. M zegt

    24 juli 2010 om 12:29

    Soortgelijke ervaring. Webshops als bol.com en frs.nl zijn niet (goed) ingericht op de Nationale Entertainment Card. Bij frs.nl wordt gevraagd om een naam. Tja, op de kaart staat geen naam en dus kan de aankoop niet doorgaan.

    Beantwoorden
    • Natalie zegt

      24 juli 2010 om 16:07

      @M: dank voor je reactie. Daar zeg je me wat; die bedrijven staan niet te springen om die kaarten omdat er geen naam op staat! Nou, schaf ze dan maar liever af en kom met een nieuw, beter systeem waarmee je wel online kunt betalen!

      Beantwoorden
  2. Sybren zegt

    2 oktober 2011 om 16:38

    Pfff wat een gedoe zeg. En dat voor een cadeautje!

    Zoals je op de foto kan zien weet ik verdomd goed hoe frustrerend de wereld soms kan zijn… Misschien helpt het om te bedenken dat jij maar één keer met die kaart te maken hebt en er dan vanaf bent, en de mensen van de FRS steeds zulk soort problemen mogen oplossen…

    Sybren

    Beantwoorden
  3. Natalie zegt

    3 oktober 2011 om 17:33

    @Sybren: wat leuk, een reactie van de maker van de foto die ik gebruikt heb op mijn blog! 😉

    Idd is de frustratie alweer gedaald, maar hij was wel handig voor het schrijven van dit blog!

    Beantwoorden
  4. FJS zegt

    27 december 2011 om 09:31

    Hoi Natalie,
    jouw verhaal is intussen alweer anderhalf jaar oud, en vandaag heb ik gepoogd een NEC te gebruiken bij bol.com. Dit ging prima: de code ingevoerd, en het bedrag van de card werd keurig van mijn totaalbedrag afgetrokken (het totaalbedrag was hoger dan de waarde van de kaart). Blijkbaar is er in de tussentijd toch wat verbeterd.

    Beantwoorden
    • Natalie zegt

      27 december 2011 om 10:28

      @FJS: dat is goed om te lezen! Dank voor je reactie, ik ga even een update maken bij dit artikel 🙂

      Beantwoorden
  5. Ellen Roest zegt

    8 januari 2012 om 20:53

    Gelukkig gaat het allemaal steeds beter, herkenbare frustatie! Bij bol.com staat op http://www.bol.com/nl/m/cadeaubon/nationale-entertainment-card/index.html een instructie.

    Beantwoorden
    • Natalie zegt

      9 januari 2012 om 19:01

      @Ellen Roest: inderdaad mooi dat de service verbeterd is! Het lag waarschijnlijk niet aan bol.com, maar aan de uitgever van die kaart..

      Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

RSS-icoon

RSS-feed

Volg mij op LinkedIn

Contact?

Wil je hulp bij het professionaliseren en versterken van de online communicatie van je organisatie? Mail dan naar natalie@webgrrl.nl of bel/app naar 06-51130056. Je kunt ook een bericht sturen via het contactformulier.>/p>

Verse blogs via mail ontvangen?

Schrijf je dan nu in!

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Webgrrl – de kleine lettertjes

  • Privacyverklaring
  • Algemene voorwaarden
  • KvK-nummer: 63887991
  • btw-nummer: NL002039907B03

Creative Commons-licentie

Creative Commons-Licentie

Copyright © 2025 · Webgrrl Theme v2 op Genesis Framework · WordPress

Beheer cookie toestemming
Deze site gebruikt cookies om informatie op je apparaat op te slaan.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}