Op 7 en 8 februari 2011 hielden collega @MartjevdBrugge en ik totaal zes keer een workshop over sociale media. Ze waren voor collega’s die in de nieuw te vormen Divisie Bedrijfsvoering werken. Het leverde interessante inzichten op.
Dat zijn dus politiecollega’s van zeer diverse pluimage: personeelsadviseurs, planners, financiële mannen en vrouwen, etc. En dus wel lastig om de workshop toe te spitsen op de doelgroep. Alhoewel, één ding hebben ze gemeen: het zijn collega’s die allemaal werken om ‘het blauw’ te ondersteunen. Zij zijn dus intern gericht. Dus kun je interne sociale media aanbieden om hun werk leuker en efficiënter te maken!
Ons verhaal bevatte naast feiten en voorbeelden een interactieve quiz, in de zin dat we met de aanwezigen in gesprek gingen over hun antwoorden. Ook gedurende de rest van het verhaal hadden we veel discussie met de zaal. Bijna alle sessies zat ons zaaltje vol!
Conclusie: het onderwerp leeft! En ook: er zijn nog veel mensen die totaal geen meerwaarde zien in het gebruik van sociale media voor het werk. “Ik zie het nut van sociale media voor het werk totaal niet in, want ik werk alleen maar intern”, was een veelgehoorde kreet vooraf. Wij denken dat deze collega’s na ons verhaal op z’n minst een stuk genuanceerder zijn gaan denken!
Zo’n 100 collega’s hebben tijdens die twee dagen het verhaal gehoord. Ik ben benieuwd hoeveel nieuwe aanmeldingen op Yammer, Twitter en Politie 2.0 voorbij komen en hoeveel verzoeken bij ons binnenkomen!
[…] Dit blogartikel was vermeld op Twitter door Natalie Hensen, Bert Beentjes Feeds. Bert Beentjes Feeds heeft gezegd: Workshops sociale media voor bedrijfsvoering | Webgrrl: http://bit.ly/gEwdRi […]