Webgrrl

Professionaliseer en versterk je online aanwezigheid met de juiste content

  • Home
  • Online advies & content
    • Community’s
  • Hulp met social media
  • Blog
  • Over Webgrrl
    • Privacyverklaring
  • Contact
Home » Twitter: wat te doen met volgers/volgenden?

Twitter: wat te doen met volgers/volgenden?

27 oktober 2014 door Natalie Hensen 2 Reacties

Twitteraars lijken op verschillende manieren om te gaan met hun volgers en wie ze volgen. De een ‘volgt’ tienduizenden mensen, de ander houdt het strak bij tweehonderd om het behapbaar te houden. Ik zit daar tussenin. Het leek me leuk om eens te kijken hoe mijn volgers op Twitter omgaan met volgen en gevolgd worden en ik stelde ze dan ook een vraag.

Twitter-vogel

Meerdere keren deed ik een oproep aan mijn volgers om de poll in te vullen. Hij heeft een week opengestaan dus iedereen had ruim de tijd om mee te doen. Uiteindelijk hebben 51 mensen de poll ingevuld. Dit aantal is natuurlijk veel te klein om representatief of heel betrouwbaar te zijn, maar er valt wel íets uit af te leiden. De vraag was:

Welke van de onderstaande tactieken voor het omgaan met volgers/volgenden van je Twitteraccount gebruik jij?

Toelichting op de poll-vraag

Onder de poll had ik een toelichting toegevoegd, om de gedachte achter mijn vraag te verhelderen:

Twitter-tactieken. Je kunt Twitter op verschillende manieren gebruiken; bijv. een beperkt aantal mensen volgen zodat je alles van hen kan volgen (doel = contact onderhouden), of alles en iedereen ‘volgen’ met de opzet om ze jou te laten volgen (doel = verzamelen). En alles wat er tussen in zit. Ik ben nieuwsgierig welke tactiek jij volgt! 🙂 Als je behoefte hebt je antwoord toe te lichten, doe dit dan onderaan de pagina!

Resultaten poll

Voor bijna een kwart van de deelnemers stond het juiste antwoord er niet bij; zij voegden zelf een antwoord toe. Mijn eigen antwoord, ‘ik volg teveel mensen om alles te kunnen bijhouden maar probeer het wel’, kreeg uiteindelijk een kleine meerderheid van de stemmen. De op een na grootste groep was eenderde van de deelnemers die weinig mensen volgt en het aantal volgers niet zo belangrijk vindt. Een klein taartpuntje van 4% was voor de groep die veel mensen volgt en veel volgers heeft. Dat is overigens een methodiek die mij het minst aanspreekt en wat ik persoonlijk niet goed vind passen bij waar Twitter (ooit) voor bedoeld is.

Twtpoll over Twittervolgers

Anders, namelijk

Een relatief grote groep vond het passende antwoord kennelijk niet in mijn lijstje en vinkte ‘Anders’ aan. Toelichting volgde meestal:

Twtpoll over Twittervolgers

Ik noem dit een waar ratjetoe aan antwoorden. Sommigen maken binnen Twitter lijsten aan om het allemaal overzichtelijk te houden en met ontvolgen hebben de meesten ook geen problemen; anderen volgen liever alleen echte mensen. Sommigen gebruiken Twitter om snel informatie te krijgen, anderen zien juist meer in de interactie met andere Twitteraars. Iedereen lijkt dus eigenlijk zijn eigen tactiek te hebben!

Veel verschillende werkwijzen

Spelende vrouw, wat heb je nou geleerd? Nou, dat er inderdaad verschillende manieren zijn waarop mensen Twitter gebruiken. En dat mijn keuze daarin wel de meest voorkomende is, maar dat veel mensen net zo goed ook een andere keuze maken. Een vraag die bij mij opkwam: zouden Twitteraars wel echt nadenken over hoe ze met hun volgers/volgenden willen omgaan, of ontstaat een situatie in de loop van de tijd gewoon?

Plaatje geleend van Creative Tools.

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief

Je ontvangt dan een mail bij elke verse blog! En dat zijn er nog geen 10 per jaar...

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Controleer de inbox- of spammap om je aanmelding te bevestigen.

Deel deze blog via:

Categorie: Webdingen Tags: online communicatie, sociale media

Reacties

  1. Rick de Haan (@rickdus) zegt

    28 oktober 2014 om 11:03

    RT @Webgrrlnl: [Blog] Twitter: wat te doen met volgers/volgenden?: Twitteraars lijken op verschillende manieren om te gaa… http://t.co/SJ…

    Beantwoorden
  2. @RMvanDobben zegt

    8 november 2014 om 10:40

    RT @Webgrrlnl: Uitslag van de poll! Lees dat! “Twitter: wat te doen met volgers/volgenden?” – Webgrrl http://t.co/oKRYadcq5t http://t.co/HE…

    Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

RSS-feed
Volg mij op LinkedIn

Contact?

Wil je hulp bij het professionaliseren en versterken van de online communicatie van je organisatie? Mail dan naar natalie@webgrrl.nl of bel/app naar 06-51130056. Je kunt ook een bericht sturen via het contactformulier.

 

Verse blogs via mail ontvangen?

Schrijf je dan nu in!

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Webgrrl – de kleine lettertjes

  • Privacyverklaring
  • Algemene voorwaarden
  • KvK-nummer: 63887991
  • btw-nummer: NL002039907B03

Creative Commons-licentie

Creative Commons-Licentie

Copyright © 2023 · Webgrrl Theme v2 op Genesis Framework · WordPress

Beheer cookie toestemming
Deze site gebruikt cookies om informatie op je apparaat op te slaan.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}