Waarom zet jij social media nog niet in voor je bedrijf? Veel van de redenen van ondernemers om er niets mee te doen die ik om me heen hoor, zijn onzin. Ik zet de vijf meest voorkomende redenen voor je op een rijtje en vertel je waarom het slechte redenen zijn.
1. Ik heb geen tijd
2. Het heeft geen prioriteit
3. Ik zie de meerwaarde niet
4. Ik heb geen verstand van social media
5. Ik heb niks met social media
Staat jouw reden om helemaal niets met social media te doen er niet bij? Laat ‘m dan hieronder achter en ik zal je vertellen waarom ook dát een slechte reden is.
Geen excuses meer!
Foto’s van Esther Vargas, Ben Brown, Greg Dunlap, Doug Beckers, Newton grafitti en mendhak.
‘Ik ben niet sociaal.’ Telt dat wel?
Hahaha ja die is ook leuk! Sociaal zijn heeft weinig te maken met social media professioneel inzetten. Het gaat erom dat je je verhaal vertelt en in gesprek gaat met klanten. Als dat niet iets is wat je graag doet, dan wordt het ondernemen ook niks vrees ik.
6. Mijn doelgroep zit niet op sociale media
Waarom zou ik er dan iets mee moeten doen?
Die reden is eigenlijk een variant op 3 (geen meerwaarde zien). Begin dan in elk geval met online zichtbaarheid. Iedereen zit op sociale media dus ook jouw doelgroep of de familie/vrienden van jouw doelgroep.