Webgrrl

Professionaliseer en versterk je online aanwezigheid met de juiste content

  • Home
  • Online advies & content
    • Community’s
  • Hulp met social media
  • Blog
  • Over Webgrrl
    • Privacyverklaring
  • Contact
Home » Moltalk: gezellig samen Wie is de Mol kijken

Moltalk: gezellig samen Wie is de Mol kijken

19 januari 2017 door Natalie Hensen Reageer

Moltalk is het door Arjen Lubach bedachte live praatprogramma na de uitzending van Wie is de Mol, om na te praten over wat er in die aflevering gebeurde én om de kijker op dwaalsporen te zetten. Ik was erbij!

De presentatie van het programma is dit jaar in handen van Margriet van der Linde (Mol 2015) en Chris Zegers (kandidaat 2015). Een vriendin was winnaar van een prijsvraag en nam mij mee naar de Moltalk over aflevering 2!

Kandidaten WIDM 2017 kijken ook

Vanaf 19.30 uur werden we verwacht in VondelCS in het Vondelpark in Amsterdam. Het deel van het gebouw waar de opnames zouden zijn, was sfeervol groen gekleurd. Zelf had ik ook een bijpassende zwartgroene outfit aangedaan.

Onze plekken waren toegewezen en we belandden op de tweede rij achter de plek waar de gasten van deze avond aan tafel zouden komen. We kregen twee consumptiemuntjes per persoon en dronken en keuvelden wat tot het tijd was voor de aflevering. Net voor de start haalde ik nog een rondje en wat zag ik bij de bar? Alle kandidaten van Wie is de Mol 2017 en presentator Art Rooijakkers! Zij keken de aflevering kennelijk met elkaar, nota bene náást de ruimte van Moltalk!

Hier was mijn moment om een voorsprong in kennis op te bouwen op andere Molloten! Ik heb de kandidaten één voor één recht in de ogen gekeken en gevraagd: “Ben jij de Mol?”. Niemand gaf het toe, helaas.

Oké, vooruit, dat durfde ik natuurlijk niet en deed ik alleen in gedachten.

Samen de aflevering kijken

We keken de aflevering vervolgens op grote televisies en iedereen kon het redelijk goed tot goed zien. Ook Margriet en Chris keken ingespannen mee, alhoewel de tekst voor Moltalk al op hun kaartjes stond. We moesten regelmatig hard lachen (Imanuelle op de kermis) en verbaasden ons hardop (Diederik (niet herkend) als leugenaar). Het was heel gezellig om met een groep fans Wie is de Mol te kijken!

Tafelgasten Marlijn Weerdenburg (verliezer 2015) en Jan-Willem Roodbeen (kandidaat 2014) kwamen ook aan tafel de aflevering kijken; Cécile Narinx (kandidaat 2016) kwam er pas aan het einde bij zitten. Nog voor het einde van de aflevering werd nog even alle make-up van de sterren bijgewerkt. Na de reclame waren we live!

Moltalk = dwaalsporen aanleggen

Zoals gezegd hadden de presentatoren kaartjes met alle gespreksonderwerpen voor zich. Handig van de productie, die zo natuurlijk kan sturen waarover gesproken wordt, om zo iedereen op dwaalsporen te zetten: “Maar vond je die-en-die niet verdacht dan, kijk, hij deed dit!”. Ja, als je zo gaat kijken, is er natuurlijk heel veel verdacht gedrag. Ook kandidaten halen mollenstreken uit om verdacht te lijken. Misschien is het maar beter om Moltalk niet te kijken als je echt heel zuiver zelf wilt blijven nadenken.

Na de afsluiting en een paar fanfoto’s was het tijd voor een drankje. Dat vonden de kandidaten ook, want die waren er nog steeds, met familie en bekenden. Wij stonden tussen de kandidaten in met ons eigen drankje en hoorden dat zijzelf alleen de eerste twee afleveringen al hadden gezien. Er was taart met een Wie is de Mol-foto van Imanuelle, geen idee waarom en we kregen ook niet. Was het een aanwijzing? We besloten het er maar bij te laten en ons in de kou te wagen, mijmerend over wie nou toch de mol is dit jaar. We waren niet veel wijzer geworden deze avond.

Deze blog verscheen eerst op RedSeats.nl.

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief

Je ontvangt dan een mail bij elke verse blog! Dat zijn er tussen de 1 en 8 per jaar...

Dit veld is vereist.

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Controleer de inbox- of spammap om je aanmelding te bevestigen.

Deel deze blog via:

Categorie: Persoonlijk Tags: lifestyle

Geef een reactie Reactie annuleren

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.

RSS-icoon

RSS-feed

Volg mij op LinkedIn

Contact?

Wil je hulp bij het professionaliseren en versterken van de online communicatie van je organisatie? Mail dan naar natalie@webgrrl.nl of bel/app naar 06-51130056. Je kunt ook een bericht sturen via het contactformulier.>/p>

Verse blogs via mail ontvangen?

Schrijf je dan nu in!

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Webgrrl – de kleine lettertjes

  • Privacyverklaring
  • Algemene voorwaarden
  • KvK-nummer: 63887991
  • btw-nummer: NL002039907B03

Creative Commons-licentie

Creative Commons-Licentie

Copyright © 2025 · Webgrrl Theme v2 op Genesis Framework · WordPress

Beheer cookie toestemming
Deze site gebruikt cookies om informatie op je apparaat op te slaan.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer {vendor_count} leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}