Webgrrl

Professionaliseer en versterk je online aanwezigheid met de juiste content

  • Home
  • Online advies & content
    • Community’s
  • Hulp met social media
  • Blog
  • Over Webgrrl
    • Privacyverklaring
  • Contact
Home » Waarom ik nooit meer reviews zal schrijven (met dank aan TripAdvisor) – deel 2

Waarom ik nooit meer reviews zal schrijven (met dank aan TripAdvisor) – deel 2

14 februari 2017 door Natalie Hensen 13 Reacties

De dag die je wist dat zou komen: het vervolg op mijn blog over de geweigerde TripAdvisor-reviews. Na het schrijven van die blog, stuurde ik de twee geweigerde reviews nogmaals in. En wat blijkt: TripAdvisor heeft er nu doodleuk ‘waarderingen’ van gemaakt, in plaats van beoordelingen.

Hoe zat het ook alweer? In oktober 2016 ben ik op vakantie geweest naar Andalusië, Spanje en wilde graag over een paar restaurants/hotels die ik heb bezocht, een review achterlaten. Ofwel om te laten zien hoe fijn het er was, ofwel om mensen op vriendelijke wijze te waarschuwen. Dus stuurde ik beoordelingen in naar TripAdvisor. Twee ervan werden niet geplaatst zonder tekst of uitleg. Naar mijn idee had ik aan de richtlijnen voor reviews voldaan. Ik liet het er niet bij zitten en stuurde de reviews enige tijd geleden opnieuw in. Met dezelfde tekst en dezelfde cijfers. Een tijdlang kreeg ik geen bericht van TripAdvisor.

Toen ik zelf in mijn profiel keek hoe het ervoor stond, zag ik dat mijn twee eerder geweigerde beoordelingen nu waren toegelaten als ‘waarderingen’. Wattes?

screenshot van waarderingen op TripadvisorWaarderingen?!

Een waardering is blijkbaar een minireview: het is alleen een rating van 1 tot 5 bolletjes. Dat terwijl ik er dus ook een stukje tekst bij had geschreven! Wat is dit nu voor geks? Als je nu op de pagina’s van de twee plekken (restaurant en appartement) kijkt, zie je mijn waardering natuurlijk niet terug. Deze wordt waarschijnlijk alleen meegerekend in de gemiddelde rating. Nah! Zo help ik nog steeds andere reizigers niet.

Nog een keer!

Maar ik geef nog niet op. Zojuist heb ik de twee beoordelingen wéér ingediend, met dezelfde tekst en cijfers. Ik ben dan ook heel benieuwd wat TripAdvisor er deze keer mee gaat doen. Wordt zeer waarschijnlijk vervolgd!

Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen met reviewsites. Laat je het weten in de reacties?

screenshot lijst ingediende beoordelingen Tripadvisor
screenshot van lijst ingediende beoordelingen Tripadvisor
screenshot van beoordelingen Tripadvisor

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief

Je ontvangt dan een mail bij elke verse blog! En dat zijn er nog geen 10 per jaar...

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Controleer de inbox- of spammap om je aanmelding te bevestigen.

Deel deze blog via:

Categorie: Webdingen Tags: contentmarketing, online communicatie, vakantie

Reacties

  1. Natalie Hensen (@Webgrrlnl) zegt

    20 februari 2017 om 23:02

    Ik schreef een beetje boos deel 2 van mijn blog over #Tripadvisor-reviews en opnieuw wacht ik op uitsluitsel https://t.co/yxfeNoJXdT

    Beantwoorden
  2. Marijn zegt

    20 februari 2017 om 23:23

    Ik heb weleens via Wehkamp een productreview van een stofzuiger achtergelaten. Zo’n zakloos ding. Werd niet geplaatst omdat er teveel mening in zat. Maar die mening was eigenlijk alleen mijn beschrijving van de 5 seconden stofzuigen voordat de zuigmond afbrak. Ik probeerde er nog een beetje humor in te brengen om de 5 seconden dat ik gebruik heb kunnen maken van het apparaat te beschrijven. Maar helaas, mijn tekst kwam niet langs de jury.

    Beantwoorden
    • Natalie Hensen zegt

      21 februari 2017 om 10:12

      @Marijn: dank voor je reactie! Ik vind het maar stom. Je intentie is een ander eerlijk helpen met jouw ervaringen en dan wordt het niet doorgelaten! Wehkamp kan dus ook op het lijstje niet-meer-doen.

      Beantwoorden
  3. Natalie Hensen (@Webgrrlnl) zegt

    21 februari 2017 om 07:58

    RT @Webgrrlnl: Ik schreef een beetje boos deel 2 van mijn blog over #Tripadvisor-reviews en opnieuw wacht ik op uitsluitsel https://t.co/yx…

    Beantwoorden
  4. @AnjaVG_NL zegt

    21 februari 2017 om 10:25

    Slechte zaak, @TripAdvisor ! Goede reviews, dus geen bolletjes, zijn te waardevol om te dissen.
    https://t.co/p2u4q6ozAC

    Beantwoorden
  5. Cesar zegt

    23 februari 2017 om 21:58

    Ik schreef eens een review op Iens.nl over een restaurant waar de service zo slecht was, dat onze bestelling niet werd geleverd, ondanks meerdere keren vragen. Het was geen bashen, gewoon een vriendelijke doch oprechte review. Maar, zei Iens, als je er niet gegeten hebt kun je er ook geen review over schrijven. Ik heb Iens uitgelegd dat de review over de bediening en het restaurant in het algemeen ging, maar heb er nooit meer een reactie op gehad.

    Beantwoorden
    • Natalie Hensen zegt

      24 februari 2017 om 10:17

      @Cesar: dank voor je reactie! Wauw, zelfs hier komen die praktijken dus voor. Heel erg triest!

      Beantwoorden
  6. Renate de Jong zegt

    3 april 2018 om 22:54

    Hoi,
    Hmmmm, zelf heb ik dat nog niet meegemaakt. Ondanks mijn kritische belevenissen. Probeer net als jij ook de tegenvallers correct op te schrijven. Tot heden steeds geplaatst!
    Groet Renate

    Beantwoorden
    • Natalie Hensen zegt

      11 april 2018 om 19:09

      @Renate: wat fijn dat jij het niet hebt meegemaakt! Misschien is er dan toch nog hoop.. ik zal er nog eens over nadenken of ik het nog eens probeer. Dank voor je reactie!

      Beantwoorden
  7. Ilja zegt

    13 juni 2018 om 11:50

    Hoi, ik heb net ook een bericht gekregen van tripadvisor dat mijn beoordeling niet geplaatst kan worden. Als ik hier contact over zoek, wordt er gezegd dat er geen Nederlandse medewerkers aanwezig zijn…Naar mijn idee was mijn beoordeling prima. Het was mijn ervaring. Ik heb dit ook eerder meegemaakt bij iens. Hoe betrouwbaar zijn de beoordelingen die je leest dan, als de helft niet doorkomt?

    Beantwoorden
    • Natalie Hensen zegt

      16 juni 2018 om 11:13

      @Ilja, dank voor je reactie en fijn te weten dat ik niet de enige ben die dit meemaakt. En inderdaad, over die betrouwbaarheid kun je het hebben. Best een probleem! Zo was ik de afgelopen weken op vakantie; een restaurant dat heel hoog scoorde in Iens, viel mij echt best wel tegen.

      Beantwoorden
  8. Esther Radstaak zegt

    2 maart 2019 om 17:13

    Mijn uitgebreide review komt er sowieso niet eens doorheen. Krijg de melding ‘Profanity’ Terwijl het alleen maar positief geschreven is en niks negatiefs. Heb een paar uur geleden een tweet uitgezet naar Tripadvisor om uitleg. Nog steeds niks geen reactie terug via Twitter.

    Beantwoorden
    • Natalie Hensen zegt

      4 maart 2019 om 18:42

      @Esther: dank voor je reactie! Ik snap je frustratie en jij de mijne ook, anders was je niet op mijn blog uitgekomen ;-). Ga er maar niet vanuit dat je nog iets hoort, helaas!

      Beantwoorden

Geef een antwoord Reactie annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

RSS-feed
Volg mij op LinkedIn

Contact?

Wil je hulp bij het professionaliseren en versterken van de online communicatie van je organisatie? Mail dan naar natalie@webgrrl.nl of bel/app naar 06-51130056. Je kunt ook een bericht sturen via het contactformulier.

 

Verse blogs via mail ontvangen?

Schrijf je dan nu in!

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Webgrrl – de kleine lettertjes

  • Privacyverklaring
  • Algemene voorwaarden
  • KvK-nummer: 63887991
  • btw-nummer: NL002039907B03

Creative Commons-licentie

Creative Commons-Licentie

Copyright © 2023 · Webgrrl Theme v2 op Genesis Framework · WordPress

Beheer cookie toestemming
Deze site gebruikt cookies om informatie op je apparaat op te slaan.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}