Sinds ik met mijn bedrijf ben gestart in 2015, kijk ik aan het einde van het jaar terug: wat heb ik allemaal gedaan en geleerd en wat neem ik me voor in het nieuwe jaar anders te doen? Dat ga ik dus in deze blog weer doen. Een verslag van het voor iedereen bizarre coronajaar 2020.
Kerst tijdens de coronacrisis
Humor geeft verlichting in de coronacrisis
Nieuwe rijzende ster in de wereld van social media: TikTok
De podcast: wat is het en hoe begin je er zelf een?
Videobellen: het nieuwe normaal?
Nu kantoorwerkers (bijna) allemaal verplicht thuiswerken vanwege de coronacrisis is vergaderen met geluid én beeld, videobellen, ineens een vanzelfsprekendheid geworden. Het adopteren van deze nieuwe gewoonte kon zo snel gaan omdat we er de afgelopen jaren al langzaam aan hebben kunnen wennen. Zet het nu definitief door, ook na de huidige pandemie?
Duurzaam delen groeit dankzij internettechnologie
Bedrijven die inspelen op de deeleconomie pakken het slim aan. Ze combineren deze langzaam opkomende trend met de technische mogelijkheden om een makelaarsfunctie te creëren in de vorm van een online platform. Tel uit je winst: je bouwt een mooi platform en je int een klein bedrag voor elk verhuur. En wij, de consumenten? Delen van je spullen kun je doen om nobele motieven, maar ook gewoon voor een extra zakcentje.
Onze naïviteit online is voer voor datawolven
We delen, in al onze naïviteit, wat af online. Ondertussen komen er steeds meer bedrijven bij die daar gretig gebruik/misbruik van maken: ik noem ze datawolven. Soms hebben ze schaapskleren aan en lijkt het allemaal prachtig en nobel, maar uiteindelijk erop uit om geld te verdienen met onze data. Wat zijn daar de risico’s van? Wat doet Europa ertegen?