Webgrrl

Professionaliseer en versterk je online aanwezigheid met de juiste content

  • Home
  • Online advies & content
    • Community’s
  • Hulp met social media
  • Blog
  • Over Webgrrl
    • Privacyverklaring
  • Contact
Home » Blog

Nieuwe rijzende ster in de wereld van social media: TikTok

15 juli 2020 door Natalie Hensen Reageer

telefoon met de app TikTok

Het socialmediakanaal TikTok is booming: de groep TikTokkers wordt steeds groter en ouder. Het lijkt er op dit kanaal te gaan om wie het meest gevatte grapje kan maken en zo het meeste bereik kan krijgen. Welke invloed heeft TikTok op de samenleving?

Categorie: Online communicatie Tags: online communicatie, sociale media

De podcast: wat is het en hoe begin je er zelf een?

1 juni 2020 door Natalie Hensen Reageer

podcast microfoon

De podcast is een groeiend medium in Nederland en de rest van de wereld. De hoogste tijd dus om er meer over te weten te komen. Misschien wil je na het lezen zelf wel starten met een podcast. Dan moet je zeker de podcast over podcasts van Kim en mij luisteren mét handige tips.

Categorie: Online communicatie Tags: online communicatie, podcast, sociale media

Videobellen: het nieuwe normaal?

14 april 2020 door Natalie Hensen Reageer

videobellen

Nu kantoorwerkers (bijna) allemaal verplicht thuiswerken vanwege de coronacrisis is vergaderen met geluid én beeld, videobellen, ineens een vanzelfsprekendheid geworden. Het adopteren van deze nieuwe gewoonte kon zo snel gaan omdat we er de afgelopen jaren al langzaam aan hebben kunnen wennen. Zet het nu definitief door, ook na de huidige pandemie?

Categorie: Webdingen Tags: online communicatie, trends, videobellen

Duurzaam delen groeit dankzij internettechnologie

23 maart 2020 door Natalie Hensen Reageer

uitgestoken hand

Bedrijven die inspelen op de deeleconomie pakken het slim aan. Ze combineren deze langzaam opkomende trend met de technische mogelijkheden om een makelaarsfunctie te creëren in de vorm van een online platform. Tel uit je winst: je bouwt een mooi platform en je int een klein bedrag voor elk verhuur. En wij, de consumenten? Delen van je spullen kun je doen om nobele motieven, maar ook gewoon voor een extra zakcentje.

Categorie: Webdingen Tags: deeleconomie, innovatie, online consument

Onze naïviteit online is voer voor datawolven

11 februari 2020 door Natalie Hensen Reageer

illustratie van data

We delen, in al onze naïviteit, wat af online. Ondertussen komen er steeds meer bedrijven bij die daar gretig gebruik/misbruik van maken: ik noem ze datawolven. Soms hebben ze schaapskleren aan en lijkt het allemaal prachtig en nobel, maar uiteindelijk erop uit om geld te verdienen met onze data. Wat zijn daar de risico’s van? Wat doet Europa ertegen?

Categorie: Webdingen Tags: online communicatie, privacy, sociale media

Blockchain: de technologie die onze privacy gaat redden?

13 januari 2020 door Natalie Hensen Reageer

illustratie van blockchain met verbonden computers en andere apparaten

Blockchaintechnologie: langzaamaan sijpelt het woord binnen in onze alledaagse levens. Steeds vaker hoor je iets over blockchain op de mainstreamtelevisie. Wat is het en waarom is het zo veelbelovend?

Categorie: Webdingen Tags: innovatie, privacy, trends

Webgrrl in 2019: mooie opdrachten, weinig privétijd

30 december 2019 door Natalie Hensen 3 Reacties

achteruitkijkspiegel auto

Sinds ik mijn eigen bedrijf heb, kijk ik aan het einde van het jaar terug naar hoe het jaar me vergaan is. Dat deed ik in 2016, 2017 en 2018 en in deze blog gaat het over 2019: wat heb ik meegemaakt, welke opdrachten heb ik moeten doen, wat heb ik geleerd en hoe ziet volgend jaar eruit?

Categorie: Persoonlijk Tags: online communicatie, sociale media, Webgrrl

Terecht of onterecht: angst voor schrijvende robots

8 april 2019 door Natalie Hensen 1 Reactie

robot

Sommige mensen vinden kunstmatige intelligentie fantastisch, anderen zien er vooral de gevaren van in. Welke van de twee kampen heeft nou eigenlijk gelijk? De NOS zag er in elk geval heil in om te experimenteren met robotjournalistiek.

Categorie: Webdingen Tags: cultuur, innovatie, kunstmatige intelligentie, trends

10 basistips voor een goed LinkedIn-profiel

22 maart 2019 door Natalie Hensen 1 Reactie

Je hebt een LinkedIn-profiel zoals zovelen, maar eigenlijk doe je er niet zoveel mee. Hij ligt stof te happen. Zonde! Mijn advies: ga er voor zitten om je profiel goed in richten en je zult zien dat het je veel oplevert: een goed netwerk, grote zichtbaarheid en actuele kennis!

Categorie: Online communicatie Tags: online communicatie, sociale media

Waaróm wil jij online berichten monitoren?

18 februari 2019 door Natalie Hensen 3 Reacties

blogheader waarom wil jij online berichten monitoren?

“Ik wil de buitenwereld binnenhalen”. Of: “Ik wil de online berichten over onderwerp x monitoren”. Het zijn wensen die ik vaak te horen krijg in mijn werk. Als iemand daarmee komt, stel ik de vraag: “Waarom wil je dat?”.

Categorie: Online communicatie Tags: online communicatie, online monitoring, sociale media

  • « Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • …
  • 27
  • Volgende »

Webgrrl (Natalie Hensen)

Op deze site schrijf ik sinds 2008 blogs. Sommige zijn bedoeld om jou verder te helpen in je kennis van en inzicht in de digitale maatschappij, andere zijn van meer persoonlijke aard. Schrijf je hieronder in voor de nieuwsbrief om de nieuwste blogs in je mailbox te ontvangen.
» Mijn blog

Zoeken

Contact?

Wil je hulp bij het professionaliseren en versterken van de online communicatie van je organisatie? Mail dan naar webgrrl@webgrrl.nl of bel/app naar 06-51130056. Je kunt ook een bericht sturen via het contactformulier.

 

Mijn social media

  • twitter
  • linkedin
  • instagram
  • wordpress
  • mail

Verse blogs via mail ontvangen?

Schrijf je dan nu in!

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Recente blogs

  • Webgrrl in 2022: de verandering is ingezet
  • Adverteren op social media: 5 dingen die je moet weten als je ermee wil beginnen
  • Webgrrl in coronajaar 2021: de betrokken professional
  • Flexwerken in Amsterdam Zuid betekent uitgemolken worden
  • De virtuele influencer – kun je fan worden van iemand die niet bestaat?

Recente reacties

  • Natalie Hensen (@Webgrrlnl) op Webgrrl in 2022: de verandering is ingezet
  • Tripadvisor - Tripadvisor: Lees Beoordelingen, Vergelijk Prijzen & Boek op Waarom ik nooit meer reviews zal schrijven (met dank aan TripAdvisor)
  • Natalie Hensen (@Webgrrlnl) op Flexwerken in Amsterdam Zuid betekent uitgemolken worden
  • Natalie Hensen (@Webgrrlnl) op Adverteren op social media: 5 dingen die je moet weten als je ermee wil beginnen
  • Natalie Hensen (@Webgrrlnl) op Webgrrl in coronajaar 2021: de betrokken professional
RSS-feed
Volg mij op LinkedIn

Contact?

Wil je hulp bij het professionaliseren en versterken van de online communicatie van je organisatie? Mail dan naar natalie@webgrrl.nl of bel/app naar 06-51130056. Je kunt ook een bericht sturen via het contactformulier.

 

Verse blogs via mail ontvangen?

Schrijf je dan nu in!

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Webgrrl – de kleine lettertjes

  • Privacyverklaring
  • Algemene voorwaarden
  • KvK-nummer: 63887991
  • btw-nummer: NL002039907B03

Creative Commons-licentie

Creative Commons-Licentie

Copyright © 2023 · Webgrrl Theme v2 op Genesis Framework · WordPress

Beheer cookie toestemming
Deze site gebruikt cookies om informatie op je apparaat op te slaan.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}