De podcast is een groeiend medium in Nederland en de rest van de wereld. De hoogste tijd dus om er meer over te weten te komen. Misschien wil je na het lezen zelf wel starten met een podcast. Dan moet je zeker de podcast over podcasts van Kim en mij luisteren mét handige tips.
Videobellen: het nieuwe normaal?
Nu kantoorwerkers (bijna) allemaal verplicht thuiswerken vanwege de coronacrisis is vergaderen met geluid én beeld, videobellen, ineens een vanzelfsprekendheid geworden. Het adopteren van deze nieuwe gewoonte kon zo snel gaan omdat we er de afgelopen jaren al langzaam aan hebben kunnen wennen. Zet het nu definitief door, ook na de huidige pandemie?
Duurzaam delen groeit dankzij internettechnologie
Bedrijven die inspelen op de deeleconomie pakken het slim aan. Ze combineren deze langzaam opkomende trend met de technische mogelijkheden om een makelaarsfunctie te creëren in de vorm van een online platform. Tel uit je winst: je bouwt een mooi platform en je int een klein bedrag voor elk verhuur. En wij, de consumenten? Delen van je spullen kun je doen om nobele motieven, maar ook gewoon voor een extra zakcentje.
Onze naïviteit online is voer voor datawolven
We delen, in al onze naïviteit, wat af online. Ondertussen komen er steeds meer bedrijven bij die daar gretig gebruik/misbruik van maken: ik noem ze datawolven. Soms hebben ze schaapskleren aan en lijkt het allemaal prachtig en nobel, maar uiteindelijk erop uit om geld te verdienen met onze data. Wat zijn daar de risico’s van? Wat doet Europa ertegen?
Blockchain: de technologie die onze privacy gaat redden?
Webgrrl in 2019: mooie opdrachten, weinig privétijd
Terecht of onterecht: angst voor schrijvende robots
10 basistips voor een goed LinkedIn-profiel
Waaróm wil jij online berichten monitoren?
Hoe heeft jouw social content het eigenlijk gedaan?
Vraag je je dat wel eens af als je weer het zoveelste bericht op social media hebt gepubliceerd? De valkuil is natuurlijk om maar door te blijven rennen, want er moet nog zoveel meer gecommuniceerd worden. Maar echt: sta eens stil bij wat je inspanningen met content opleveren. Daar word je wijzer en effectiever van.