Ga in gesprek met je (potentiële) klanten en zorg dat ze je fans worden. Deel kennis en expertise waar je doelgroep blij van wordt. Je fans worden je ambassadeurs en zo bereik je weer nieuwe klanten.
Een community? Ja, bijvoorbeeld een Facebook-community rondom je merk, waarop je met klanten in gesprek gaat. Wanneer is het slim om er een op te zetten en wát zet je er dan eigenlijk op? Ik kan je helpen met advies maar ook met ondersteuning van je community. Door het gesprek aan te gaan met je klanten leer je ze beter kennen en zij jou!
Ervaring
- Communitymanagement voor De Vakantiefietser in Amsterdam (oktober 2015 tot 2020): ik beheerde (mede) de Facebook-pagina.
- Communitymanagement voor Digitale Nazorg (januari t/m maart 2016): ik beheerde (mede) de Facebook-pagina en het Twitter-account en optimaliseerde YouTube-filmpjes.
Feedback van klanten
Eric Schuijt, MBA (eigenaar De Vakantiefietser):
“Sinds Natalie onze Facebook-pagina beheert, merk ik aan de klantencontacten in de winkel dat er goed naar gekeken wordt. Ik krijg complimenten over de filmpjes en klanten komen langs met vragen naar aanleiding van posts.
Ze zet vaak berichten in de wacht, die ik dan nog kan aanpassen. En als ik eens direct een bericht plaats met slordigheden van mijzelf, dan past zij dat aan zonder dat ik dat altijd doorheb. Met alle verschillende communicatiekanalen naar klanten toe, vind ik het fijn dat ik mij alleen maar hoef te richten op e-mails en direct contact met klanten.“
Sander van der Meer (directeur Digitale Nazorg):
“Het is zeker duidelijk dat jij er met een andere en (soms) betere manier kijkt naar de doelgroep, het bereik en de mogelijkheden. Hoewel ik zelf eigenwijs ben, snap ik dat jij er meer kennis van hebt en zou ik nog meer daar op moeten vertrouwen. Het is inderdaad ook niet even “wat adverteren”, er komt echt wel meer bij kijken en dat heb je zeker laten zien. Ook de resultaten, goed of slecht, zijn goede meetinstrumenten. Dank je wel daarvoor.“