Webgrrl

Professionaliseer en versterk je online aanwezigheid met de juiste content

  • Home
  • Online advies & content
    • Community’s
  • Hulp met social media
  • Blog
  • Over Webgrrl
    • Privacyverklaring
  • Contact
Home » Hulp met social media

Hulp met social media

Social media: je weet dat je er met je team iets mee moet, maar wat je lastiger vindt: hoe moet je dat dan doen? Welke kanalen zijn voor jouw organisatie eigenlijk het meest kansrijk? En hoe zorg je dat je berichten zo goed mogelijk aansluiten bij je doelgroep en de taal van het kanaal?

Daar kan ik je bij helpen, op verschillende manieren:

  • Een op maat gemaakte training over social media voor jouw team
  • Een langdurig begeleidingstraject voor jou en de andere collega’s die de socialmediakanalen beheren
  • Een combinatie van training en een begeleidingstraject

Training op maat

Trainingen voor beginners over online/social media kunnen zo klein of groot zijn als nodig. In elk geval bied ik maatwerk. Iedere organisatie heeft namelijk nét een andere behoefte. Ik kan een workshop verzorgen voor een groep, maar ik kan ook één op één met jou achter een pc of laptop kruipen om je alles bij te brengen wat je wilt weten over online/social media. Ik sta erom bekend dat ik véél geduld heb. Wat ook helpt, is dat ik het oneindig leuk vind om te doen!

Kosten: voor deze training hanteer ik een vast tarief, wat je bij me kunt opvragen.

Begeleidingstraject

Het begeleidingstraject is natuurlijk ook maatwerk maar houdt grofweg in dat ik jou en je collega’s coach in je online activiteiten. Waar moet je dan aan denken? Nou, bijvoorbeeld:

  • Via Whatsapp (of ander kanaal) sparren over te publiceren berichten
  • Ongevraagde feedback van mij als ik denk dat het nodig is, bijvoorbeeld in de vorm van een analyse van de resultaten van berichten
  • Zo nu en dan fysieke bijeenkomsten om kennis en ervaring uit te wisselen en afspraken te maken

Kosten: voor dit traject hanteer ik de strippenkaart-methode: je koopt vooraf een aantal uren bij me in. De ervaring leert dat online sparren zorgt dat je strippenkaart lang meegaat!

Combinatie training en traject

Mijn ervaring is dat het goed werkt om beide hulponderdelen te combineren. Begin bijvoorbeeld met een training en intakegesprek zodat het hele team hetzelfde kennisniveau krijgt. En zodat iedereen social media meer als een normaal onderdeel van het dagelijkse werk zien. Vervolgens ga ik met degenen die de socialmediakanalen daadwerkelijk beheren, verder aan de slag.

Ervaring

  • Workshops LinkedIn voor medewerkers NBA en leden (najaar 2022)
  • Workshop social media plus begeleidingstraject voor Belle Hulpverlening van de Stichting de Tussenvoorziening (september 2021 tot heden)
  • Begeleidingstraject social media voor kandidaat-raadsleden van de PvdA Eindhoven (januari-maart 2022)
  • Workshop social media voor vrijwilligers van Partin en Wilde Ganzen, samen met Kim Nelissen (oktober 2021)
  • Workshop social media voor woordvoerders van Brandweer Gooi en Vechtstreek en Brandweer Flevoland (november 2019)
  • Training social media voor het basisteam van politie Sneek (september 2019)
  • Workshop social media voor groep medewerkers van NWO (mei 2019)
  • Workshop social media op congres van Veiligheidsregio Drenthe (november 2018)
  • Training social media voor medewerkers van het Europese netwerk EHFCN (12 mei 2016)
  • Gastdocent bij SRM, voor de nieuwe opleiding Online Communicatie (3 december 2015)
  • Workshop social media voor de HvA, onderzoeksprogramma Urban Technology (17 november 2015)
  • Toen ik bij de politie werkte, heb ik daar intern veel workshops mogen geven over social media. Soms voor twitterende wijkagenten, andere keren over digibewustzijn voor alle politiemedewerkers.
Afspraak maken? Neem contact op!

Feedback van medewerkers

Jonge accountants workshop LinkedIn bij de NBA:

  • Uitgebreide uitleg bij de punten en de sessie erna waar je het zelf toepast
  • De insights over hoe linkedin werkt en de ervaringen van de andere deelnemers

Kandidaat-raadsleden begeleidingstraject PvdA Eindhoven:

  • Proactiviteit, kennis van zaken, geduld om begeleiding.
  • Je was flexibel en goed bereikbaar ook via app dus dat vond ik heel fijn. Was je niet direct beschikbaar dan werd er meteen een afspraak gemaakt heel fijn

Cursisten workshop brandweer:

  • Was luchtig en bood genoeg ruimte voor discussie
  • Speelse manier om meer over sociale media te weten te komen, leuk en nuttig om te praten over de inzet van sociale media

Cursisten training politie Sneek:

  • Genoeg en duidelijke uitleg. Nu toepassen in de praktijk!
  • Duidelijke uitleg, door dingen gezamenlijk op het scherm te doen wordt het duidelijk

Nathalie de Wulf (Communication Manager, EHFCN):

  • Hartelijk dank voor de heel interessante training social media: ik heb meer inzicht in de tools die nuttig zijn voor het netwerk en voel me er veel meer mee vertrouwd.  Nu ga ik aan de slag!

Cursist HvA Urban Tech:

  • Helder, duidelijk, genuanceerd
RSS-feed
Volg mij op LinkedIn

Contact?

Wil je hulp bij het professionaliseren en versterken van de online communicatie van je organisatie? Mail dan naar natalie@webgrrl.nl of bel/app naar 06-51130056. Je kunt ook een bericht sturen via het contactformulier.

 

Verse blogs via mail ontvangen?

Schrijf je dan nu in!

Door je in te schrijven, ga je akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrief en mijn privacybeleid. Je kunt je altijd weer uitschrijven.

Webgrrl – de kleine lettertjes

  • Privacyverklaring
  • Algemene voorwaarden
  • KvK-nummer: 63887991
  • btw-nummer: NL002039907B03

Creative Commons-licentie

Creative Commons-Licentie

Copyright © 2023 · Webgrrl Theme v2 op Genesis Framework · WordPress

Beheer cookie toestemming
Deze site gebruikt cookies om informatie op je apparaat op te slaan.
Functioneel Altijd actief
De technische opslag of toegang is strikt noodzakelijk voor het legitieme doel het gebruik mogelijk te maken van een specifieke dienst waarom de abonnee of gebruiker uitdrukkelijk heeft gevraagd, of met als enig doel de uitvoering van de transmissie van een communicatie over een elektronisch communicatienetwerk.
Voorkeuren
De technische opslag of toegang is noodzakelijk voor het legitieme doel voorkeuren op te slaan die niet door de abonnee of gebruiker zijn aangevraagd.
Statistieken
De technische opslag of toegang die uitsluitend voor statistische doeleinden wordt gebruikt. De technische opslag of toegang die uitsluitend wordt gebruikt voor anonieme statistische doeleinden. Zonder dagvaarding, vrijwillige naleving door uw Internet Service Provider, of aanvullende gegevens van een derde partij, kan informatie die alleen voor dit doel wordt opgeslagen of opgehaald gewoonlijk niet worden gebruikt om je te identificeren.
Marketing
De technische opslag of toegang is nodig om gebruikersprofielen op te stellen voor het verzenden van reclame, of om de gebruiker op een website of over verschillende websites te volgen voor soortgelijke marketingdoeleinden.
Beheer opties Beheer diensten Beheer leveranciers Lees meer over deze doeleinden
Voorkeuren
{title} {title} {title}